NL  DE
 

Veelgestelde vragen over e-mail marketing

Op deze pagina verzamelen wij de meest gestelde vragen die aan Digital Herald gesteld worden.

 

Wat zijn de regels omtrent spam?
Onder spam wordt verstaan: e-mail die in bulk en ongevraagd wordt verzonden. Ongevraagd betekent dat de ontvanger van de e-mail niet vooraf aantoonbare, expliciete en op elk moment intrekbare toestemming voor de verzending van de mailing heeft verleend. Bulk houdt in dat de e-mail deel uitmaakt van een grotere hoeveelheid e-mails die elk substantieel identiek zijn. Een e-mail is pas spam als aan beide criteria wordt voldaan.

U mag consumenten en bedrijven berichten sturen wanneer:

  • Men expliciet toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van commerciële, charitatieve of ideële berichten.
  • Men kan zien van wie het bericht afkomstig is
  • De ontvanger kan aangeven geen prijs meer te stellen op de berichten (afmelden)
  • Er een duidelijke klantrelatie is. Er is sprake van een klantrelatie als er men een product of dienst heeft afgenomen.

In Nederland controleert telecomwaakhond OPTA klachten over spam. U vindt meer informatie op de website http://www.spamklacht.nl

Wat is een goede frequentie om e-mails te versturen?
De meeste mensen vinden het niet erg om zo nu en dan geinformeerd te worden met een aanbod. Echter moet u voorkomen dat u uw ontvangers met te grote hoeveelheden e-mails benadert.

Het hangt van de aard van uw mailingen en nieuwsbrieven af wat de ideale frequentie is. Het is dus raadzaam om uw aan- en afmeldingsstatistieken goed in de gaten te houden en hierop uw zendgedrag af te stemmen. 

Hoe voorkom ik dat mijn e-mail in een spambox belandt?
Helaas kunnen wij niet garanderen dat uw e-mail niet naar de verkeerde map wordt gefilterd. Dit hangt af van (het e-mailprogramma van) de ontvanger. Wel zijn er een aantal manieren waarop u de kans dat dit gebeurt, kunt verkleinen. U kunt in ieder geval zelf aan uw ontvangers vragen het e-mailadres dat door Digital Herald gebruikt wordt aan hun adresboek toe te voegen.

Binnen de nieuwe versie van Digital Herald hebben wij een programma geintegreerd dat gelijk na het aanmaken van uw e-mail test wat het spamniveau is van uw e-mail. Dit hangt af van verschillende factoren, van e-mail inhoud tot het adres van de afzender. Wanneer u door Digital Herald uw e-mail template laat optimaliseren, wordt dit ook door ons gecontroleerd.

Waar moet ik op letten als ik afbeeldingen van internet gebruik?
In de eerste plaats moet u zeker weten dat u de rechthebbende bent van de afbeelding, of toestemming heeft van de fotograaf of tekenaar. In de tweede plaats moet u bewust zijn van de afbeeldingsgrootte.

Het beste is om de foto of afbeelding in een fotobewerkingsprogramma (zoals Paint (link opent in een nieuw venster), Adobe Photoshop of via de site http://www.fotoverkleinen.nl/) naar de juiste grootte te veranderen voor u de afbeelding in uw e-mail plaatst. Een al te grote foto kan namelijk ook in bestandsgewicht erg groot zijn, en ontvangst van uw e-mail erg vertragen.

Digital Herald kan u hierin natuurlijk adviseren en eventueel afbeeldingen aanleveren. Ook kunnen wij foto's die u aanlevert voor u bewerken voor gebruik in uw e-mailcampagne. Wij nemen u dan dit werk uit handen.

Op welke termijn is het mogelijk een e-mail campagne op te zetten?
Graag overleggen wij met u wat u precies wilt bereiken met uw e-mail campagne, en wat wij voor u kunnen doen om u hierbij te helpen. Afhankelijk van uw behoeftes kunnen wij u op zeer korte termijn van dienst zijn. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!

Kan ik een YouTube video of animaties in mijn e-mail laten zien?
Door de technische beperkingen van de meeste e-mailprogramma's is het helaas niet mogelijk om YouTube video's of animerende afbeeldingen in uw e-mail te laten zien. Zoals u van ons kunt verwachten houden we de ontwikkelingen scherp in de gaten: Zodra hierin iets verandert stellen we u direct op de hoogte!

Nieuwsberichten

Voordelen van een e-mailmarketingkalender

Feestdagen, seizoenswisselingen en speciale dagen zoals Prinsjesdag zijn terugkerende momenten op de jaarkalender, waar je op in kunt spelen..

Hele artikel lezen

Hoge(re) respons op actiematige e-mail

Een duidelijke call-to-action spoort lezers aan tot actie. Kies bewust voor een afwijkende opmaak..

Hele artikel lezen

E-mailmarketing in crisistijd, belangrijker dan ooit

E-mail is nu misschien nog wel een belangrijker als marketinginstrument dan ooit.

Hele artikel lezen

Emailmarketingcampagnes met impact

Emailmarketing campagnes met meer impact.

Hele artikel lezen

separator_right Alle nieuwsberichten

Digital Herald Nieuwsbrief

Schrijf je in en blijf op de hoogte!




Volg ons op Twitter

X