Veelgestelde vragen over e-mail marketingOp deze pagina verzamelen wij de meest gestelde vragen die aan Digital Herald gesteld worden.
Wat zijn de regels omtrent spam? U mag consumenten en bedrijven berichten sturen wanneer:
In Nederland controleert telecomwaakhond OPTA klachten over spam. U vindt meer informatie op de website http://www.spamklacht.nl Wat is een goede frequentie om e-mails te versturen? Het hangt van de aard van uw mailingen en nieuwsbrieven af wat de ideale frequentie is. Het is dus raadzaam om uw aan- en afmeldingsstatistieken goed in de gaten te houden en hierop uw zendgedrag af te stemmen. Hoe voorkom ik dat mijn e-mail in een spambox belandt? Binnen de nieuwe versie van Digital Herald hebben wij een programma geintegreerd dat gelijk na het aanmaken van uw e-mail test wat het spamniveau is van uw e-mail. Dit hangt af van verschillende factoren, van e-mail inhoud tot het adres van de afzender. Wanneer u door Digital Herald uw e-mail template laat optimaliseren, wordt dit ook door ons gecontroleerd. Waar moet ik op letten als ik afbeeldingen van internet gebruik? Het beste is om de foto of afbeelding in een fotobewerkingsprogramma (zoals Paint (link opent in een nieuw venster), Adobe Photoshop of via de site http://www.fotoverkleinen.nl/) naar de juiste grootte te veranderen voor u de afbeelding in uw e-mail plaatst. Een al te grote foto kan namelijk ook in bestandsgewicht erg groot zijn, en ontvangst van uw e-mail erg vertragen. Digital Herald kan u hierin natuurlijk adviseren en eventueel afbeeldingen aanleveren. Ook kunnen wij foto's die u aanlevert voor u bewerken voor gebruik in uw e-mailcampagne. Wij nemen u dan dit werk uit handen. Op welke termijn is het mogelijk een e-mail campagne op te zetten? Kan ik een YouTube video of animaties in mijn e-mail laten zien? |
Feestdagen, seizoenswisselingen en speciale dagen zoals Prinsjesdag zijn terugkerende momenten op de jaarkalender, waar je op in kunt spelen..
Hele artikel lezenEen duidelijke call-to-action spoort lezers aan tot actie. Kies bewust voor een afwijkende opmaak..
Hele artikel lezenE-mail is nu misschien nog wel een belangrijker als marketinginstrument dan ooit.
Hele artikel lezenEmailmarketing campagnes met meer impact.
Hele artikel lezenVolg Digital Herald op Twitter |